Sunday, January 16, 2011

aku sekarang....



hai, nama aku roy(bukan nama dalam ic mahupun surat beranak)

ada satu cerita aku nak kongsi,

siapa aku? aku adalah..

sebatang pen. haha

takde lah, sekarang aku dah dewasa,

dah lama tinggal buku sekolah,

tak kan nak cerita pasal pen pulak,

aku sekarang kerja apa?

tanam anggur ajela,

kat Malaysia tanah airku,

tanah tumpahnya darahku,

ewahh, macam pejunag negara pulak aku rasa,

dah-dah panjang plak aku merepek,

dah takde kerja nak buat,

malam-malam kerja aku berlumba la,

apa lagi, jiwa remaja beb,

mana boleh tahan bawak motor slow2,

berapi je darah bila orang potong motor kacak aku,

tambah-tambah awek beb!

dulu, aku ada kaki

panjang sihat boleh jalan sana sini,

malah boleh berlari,

aku kesana kemari,

lepak sampai2 -3 pagi,syok habisss!!

dulu aku ada tangan boleh menunjuk itu ini,

boleh arah ke kanan ke kiri,

biasala, dunia dihujung jari, hahahaha.

dulu aku ada mata,

boleh tengok awek2 lalu lalang,

mana lawa aku ayat,tak kan nk biar camtu aje,

time 2 dah start tumbuh tanduk aku,

tapi sayang seribu kali sayang,


ku sangka panas hinnga ke petang,

rupanya hujan di tengah hari

semua kenikmatan tu dah lenyap,

lepas kemalangan yang memang teruk gua ckp lu,

cuma tinggal tak mati aje,

aku dpt rumah baru,

bukan kubor ok? hospital k!!

lepas aku tau aku tak boleh melihat,

tak boleh berjalan lagi,

rasa macam nak bunuh diri, mujur ada sorang member bagi semangat

satu-satunya membe yang setia,

walaupun dulu selalu kena buli,

sekarang baru aku tahu siapa penawar siapa racun,

untuk aku terus kuat, mamat ni muka memang suci,

tapi muka aku lagi suci (errr, betul ke??)

awek2 kat luar kalau berkenan di hati, sorry seribu kali sorry

mamat ni confirm tak layan punya sebab dah nk ada bini,



dia bukan macam aku, layan pompuan sana sini

AKU RASA TAK LAMA KAT SINI,

AKU RASA NAK SOLAT KINI,

TAPI TAK MAMPU BUAT MACAM ORANG


SIHAT LAGI,

DULU ADA PELUANG MENGHAMBA DIRI,

PADA TUAN PUNYA BUMI,

TAPI APA AKU CAKAP? " KEJAP LAGI"

TAUBAT TUNGGU BILA DAH


TAK ADA GIGI,

NAK TUNAIKAN JANGAN MIMPI!!

KINI SEMUA NIKMAT TAK BERFUNGSI


LAGI,

AKU PUN TAK SANGKA JADI BEGINI,

SEBENTAR LAGI MUNGKIN


DIJEMPUT ILAHI

AMPUN TUHAN....

JANGAN AMBIL AKU LAGI.............................................................................................................
T.T









No comments:

Post a Comment

++ Followers ++

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...