Thursday, October 21, 2010

warkah untuk enta..


mula-mula enta jumpa ana.. enta cuba mendekati ana, kata enta enta nak hiburkan hati ana sebab ana nampak sedih sangat masa 2. baiknya enta. bahagia rasanya bila ditemani enta. enta selalu ada bila ana perlukan. enta layan semua kerenah ana. walaupun kita tak bercinta pun, tapi ana dah cukup bahagia dah macam ni. mungkin inilah rasanya manisnya kebahagiaan buat ana yang jarang rasa bahagia. dalam masa yang sama ana mencari Tuhan ana dan ana mencari agama ana. setelah puas ana mencari akhirnya ana temui. Allah..Allah Tuhan ana. syukur alhamdulillah,,tatkala ana alpha dalam dunia ana sendiri, datang teguran Allah yg mengetuk pintu hati ini.

ana rasa semua ni salah. ana dok ajak orang buat baik. jijik tengok orang buat dosa. tapi ana sendiri? MENDEKATI ZINA.. tersentak ana tatkala Allah tegur dalam surah as-saf ayat 2 "Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya!" bukankah ana memperkatakan apa yang ana tidak melakukannya..? ana kata mendekati zina tu haram pada enta. tp apa yang ana buat? bersembang-sembang dalam telefonber jam-jam. enta siap puji suara ana manja. bukankah haram perempuan melembutkan suaranya di hadapan lelaki bkn mahramnya enta? bukankah begitu. tak ke munafik ana ni? Allah nampak apa kita buat. ana takut sangat.! "Ketahuilah! Sesungguhnya mereka yang ingkar itu membongkokkan badan mereka untuk menyembunyikan (perasaan buruk yang ada dalam dada mereka) daripada Allah. Ketahuilah! Semasa mereka berselubung dengan pakaian mereka sekalipun, Allah mengetahui apa yang mereka sembunyikan dan apa yang mereka zahirkan; sesungguhnya Dia Maha Mengetahui akan segala (isi hati) yang ada di dalam dada" (hud:5) ana tau jauh di dasar hati enta, enta pun nak hentikan semua ni. tapi takda kekuatan kan enta? kan? hmmmmmmmmmmmmmmmm... ana ada warkah buat enta.. dari waktu kita berpisah sehinggalah kini. apa yang terbuku di hati ni tinggal diam dan membeku di dasasr hati ana. jadi ana ingat nak tulis satu warkah lah. ana penat simpan sorang-sorang tau.

WARKAH BUAT ENTA YANG ANA INGATI

assalamualykum pembuka bicara. menemui enta yang kini berada entah di mana. lama ana cari kekuatan untuk menulis surat ni. mungkin saat enta buka surat ni ataupun saat enta tahu siapa pengirim surat ni, mungkin perasaan enta bercampur baur. sama ada geram, benci suka? ataupun apa-apa ajelah. pertama sekali ana ingin memohon maaf dunia akhirat mesej "ana nak jauh dari enta" tu sengaja ana kirim walaupun bukan hati ni rela. sakit rasanya berpisah dari orang yang ana dah mula sayang. tapi alhamdulillah ana ambil langkah pencegahan dari awal. apa orang kata, "MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MERAWAT"? macam tu la agaknya bunyinya.

wahai mujahid idaman puteri Islam,
ana takut bebunga perasaan ana ni. walaupun kita cuma bersahabat, ana bimbang bila melibatkan soal hati dan perasaan. ana akui wujudnya perasaan sayang ni. tapi mustahil bagi ana untuk meluahkan rasa yang terbuku di dada ni pada enta. memang MUSTAHIL!!! ana tak nak luahkan cinta pada seseorang yang belum tentu jadi milik ana. dan ana pun tahu HARAM KIRANYA KITA BERKASIH-KASIHAN ANTARA LELAKI DAN PEREMPUAN SEBELUM NIKAH. ana minta maaf. bukan niat ana nak putuskan silaturrahim dengan enta. ana yakin janji Allah tu benar. enta cuba renungkan ayat ni. "HAMPARKAN MASAMU SELUASNYA BUAT ALLAH, PASTI ALLAH ATURKAN KEHIDUPANMU SEBAIKNYA, BERI HATI MU SEPENUHNYA BUAT ALLAH, PASTI ALLAH TEMUKANMU DENGAN PEMILIK TERINDAH" dalam proses ana mencari diri ana dan Tuhan ana, ana terasa sesuatu yang tak kena bila bersama enta. wujud satu perasaan tidak selesa.

wahai penegak agama Allah,
kita berbual di telefon, sms lewat-lewat malam seperti pasangan kekasih. sewaktu enta tunjuk sign enta dah mula ada perasaan ngan ana, ana ada sejenak terfikir untuk menunjukkan sign bahawa ana pun suka enta. tapi mujurlah Allah masih sayangkan ana. Allah tebalkan iman di dada, dan ana terselamat. ana dah kunci kemas-kemas perasaan ni di lubuk hati ana yang palinggggggggg dalam. biar blog ana ni je yang tahu.. enta.. enta,, tiba-tiba terlintas difikiran ni. "sayang-sayang kawan lelaki tinggal-tinggalkan" ana tak mampu nak ucap perpisahan saat mesej akhir ana. sebab hati ni terlalu sebak. lama-kelamaan ana redha. perasaan ni tak boleh dilayan sangat nanti menjadi-jadi dibuatnya. ana harap sangat enta kuat. dan ana tahu enta memag kuat kan.

akhir kata wahai sahabatku yang ku kasihi, ana harap enta dapat terima semua ni dengan redha. anggapla ini sebagai satu jihad. jihad menentang hawa nafsu. maafkanlah ana. surat ni tak kan pernah sampai kat enta. ana suka-suka tulis surat ni untuk buat iktibar je pada ana dan sahabat-sahabat ana. bukannya tak payah sangat nk buang perasaan ni. cuma mereka yang suka melayan lebih-lebih je akan cakap payah sebab syaitan dah kaburi mata. buat apa ana nak simpan perasaan pada insan yang bukan hak ana?? ingat! syaitan punyai 1001 cara untuk sesatkan kita. itukan janji dia. cinta Islamik lah,apalah. karut semua tu. tu semua propaganda nak kaburi mata anak-anak muda zaman sekarang. ana doakan enta temui seorang wanita solehah. tapi enta, kalau ada jodoh, tak ke mana kan? akhir kalam. assalamualykum..



pencari redha Ilahi

No comments:

Post a Comment

++ Followers ++

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...